«Είναι καλύτερο φυσικά να ξέρει κανείς έστω και πράγματα που δεν έχουν αξία, από το να μην ξέρει τίποτε.»
Σενέκας

Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

H ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012



Χιλιάδες Έλληνες κατέβασαν τους διακόπτες, συμμετέχοντας στην παγκόσμια πρωτοβουλία "Η Ώρα της Γης" για 4η χρονιά.

Στις 20:30 βυθίστηκαν στο σκοτάδι η Ακρόπολη, το μνημείο του Φιλοπάππου, ο ναός του Ηφαίστου και το παλαιό φρούριο της Κέρκυρας.

Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση κατά της κλιματικής αλλαγής.

«Σήμερα πολλοί μπορεί να θεωρούν την προστασία του περιβάλλοντος "πολυτέλεια". Είμαστε από την απέναντι πλευρά. Η προστασία του περιβάλλοντος δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η WWF Ελλάς.

Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

ΣΙΤΙΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ: «Πράσινο φως» στους Διευθυντές Σχολείων για συνεργασία με Δήμους και εκκλησία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Εγκύκλιο προς όλα τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια με τα οποία δίνεται το «πράσινο φως» στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, να επικοινωνούν με τις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων, καθώς και τις Ιερές Μητροπόλεις, οι οποίες έχουν εκδηλώσει την επιθυμία να συμβάλουν αποτελεσματικότερα στην αντιμετώπιση τέτοιων σίτισης μαθητών.


«Είναι αυτονόητο ότι η οποιαδήποτε διαδικασία θα πρέπει να διασφαλίζει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων», τονίζει στην εγκύκλιο το υπουργείο Παιδείας.
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

Παρέλαση χωρίς απρόοπτα

Η παρουσία της αστυνομίας ήταν έντονη στο κέντρο της πόλης. Τα κάγκελα είχαν τοποθετηθεί αρκετά μακριά από την κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων. Ο κόσμος παρακολουθούσε χωρίς την χαρά παρελθόντων ετών.

Η παρέλαση της μαθητιώσας νεολαίας ένα σχεδόν μήνα μετά από την επεισοδιακή παρέλασης στην απελευθέρωση της πόλης, ολοκληρώθηκε άψογα και χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα.

Υπήρξαν μόνο μεμονωμένες περιπτώσεις μαθητών που δεν έστρεψαν το κεφάλι τους προς την πλευρά των επισήμων αλλά κι αυτοί εισέπραξαν το ίδιο θερμό χειροκρότημα από την εξέδρα.

Οι ανάπηροι πολέμου, σιωπηλοί βρέθηκαν από νωρίς στην εξέδρα που είχε στηθεί ακριβώς απέναντι από εκείνη των επισήμων και από κει παρακολουθούσαν. Με μελαγχολία.

Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις είχαν αναπτυχθεί από το πρωί σε όλο το κέντρο της πόλης. Ειδικά η περιοχή της Ακαδημίας είχε μετατραπεί σε φρούριο.

Εκεί συγκεντρώθηκαν μέλη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, φοιτητές και εργαζόμενοι, οι οποίοι μετά το πέρας της παρέλασης έκαναν πορεία και συγκέντρωση στο χώρο της Περιφέρειας Ηπείρου.

Αν αξίζει να σημειωθεί κάτι ακόμη αυτό είναι η παντελής απουσία εκπροσώπησης της Κυβέρνησης από τις εορταστικές εκδηλώσεις των Ιωαννίνων.

EpirusPost.gr

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Εορτασμός 25ης Μαρτίου 2012



Απόσπασμα από τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου 2012, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων
"Η Απελευθέρωση της Ελλάδας"
Μουσικοκινητική

Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

Μήνυμα με οδηγίες για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ενα μήνυμα διαφορετικό από αυτό που είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα από τους εκάστοτε υπουργούς, ο Γ. Μπαμπινιώτης απέστειλε στα σχολεία με το οποία ουσιαστικά δίνει οδηγίες στους καθηγητές και δασκάλους για το πώς πρέπει νε εορταστεί η 25ης Μαρτίου.
Σύμφωνα με το μήνυμα-οδηγίες του υπουργού Παιδείας:
ΕΔΩ

Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Αποτελέσματα εκλογών για ΔΣ του Ταμείου Αλληλοβοήθειας εκπ-κών πρωτ-θμιας εκπ-σης Ιωαννίνων

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στις 18:00 η εκλογοαπολογιστική συνέλευση του Ταμείου με τη συμμετοχή πολλών μελών του. Μετά την καταμέτρηση των ψήφων ανακοινώθηκαν τα παρακάτω αποτελέσματα:

Ψήφισαν: 104 Έγκυρα: 104 Άκυρα: 0

Για το Δ.Σ.

1. Στέφος Ιωάννης 91 εκλέγεται
2. Μοσχίδου Μαίρη 54 εκλέγεται
3. Παπαδοπούλου Παναγιώτα 42 εκλέγεται
4. Καλούδης Παναγιώτης 35 εκλέγεται
5. Νικολάου Δημήτριος 34 εκλέγεται
6. Βαγγέλης Δημήτριος 29 εκλέγεται
7. Γερογιώργης Αντώνιος 27 εκλέγεται
8. Κωστανάσιος Λάζαρος 26
9. Πιπερίδης Πέτρος 25
10. Νάτσης Μιχαήλ 17


Για Ε.Ε

1. Λεοντάρης Ιωάννης 78
2. Τσίγγρος Δημήτριος 77
3. Γρίβας Περικλής 65

Συγχαρητήρια για την εκλογή τους και καλή δύναμη για μια δημιουργική θητεία!

Βασίλης Αυδίκος

Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Αθήνα 13/3/2012

Προς
Μ.Μ.Ε.
Κοιν:
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Πραγματοποιήθηκε συνάντηση του νέου Υπουργού Παιδείας Γιώργου Μπαμπινιώτη με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στα γραφεία της Ομοσπονδίας.

Τα μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έκαναν αναφορά σε όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών (οικονομική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των νέων, αξιολόγηση, κατάργηση διετούς παραμονής στην οργανική θέση, επίδομα θέσης αναπληρωτών, μετεκπαίδευση - επιμόρφωση, δαπάνες για την παιδεία, προσχολική αγωγή, υγειονομική περίθαλψη, προσμέτρηση προϋπηρεσίας αναπληρωτών μετά το 2010, υποσιτισμός μαθητών, επικείμενη κατάργηση ΚΕΔΔΥ) ζητώντας από τον Υπουργό να δώσει λύσεις.

Ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι βρίσκει λογικά τα αιτήματα όπως του διατυπώθηκαν από τη Δ.Ο.Ε. Ζήτησε κατανόηση και μικρή πίστωση χρόνου προκειμένου να ενημερωθεί επαρκώς και να ακολουθήσει νέα συνάντηση για να δοθούν απαντήσεις - διευκρινήσεις.

Για την αξιολόγηση ανέφερε πως είναι ένα θέμα που έχει κοινωνική διάσταση. Πρέπει να είναι έντιμη και να μην οδηγεί σε απολύσεις. Αναγνώρισε την ιδιαιτερότητα του έργου του εκπαιδευτικού και ζήτησε την αντιπρόταση της Δ.Ο.Ε.. Απέκλεισε την ολοκληρωτική κατάργηση της αξιολόγησης. Δεσμεύτηκε, επίσης, ότι στις αρχές του Αυγούστου τα σχολικά βιβλία θα βρίσκονται στα σχολεία.

Από τη Δ.Ο.Ε.

Σχετικά με την αναγνώριση του πλεονάζοντος χρόνου για την εξέλιξη σε Μ.Κ. του ίδιου βαθμού

Δευτέρα, 12 Μάρτιος 2012 15:29

Σχετικά με την αναγνώριση του πλεονάζοντος χρόνου για την εξέλιξη σε Μ.Κ. του ίδιου βαθμού

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σας κοινοποιώ την υπ. αρ. πρωτ. 2/20433/0022/8-3-2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών σύμφωνα με την οποία «…ο πλεονάζων χρόνος, μετά την αρχική κατάταξη του υπαλλήλου θα λαμβάνεται υπόψη για τη συμπλήρωση της διετίας ή τριετίας (ανάλογα με το βαθμό) για τη χορήγηση του επόμενου μισθολογικού κλιμακίου του ίδιου βαθμού…».

Για να δείτε την εγκύκλιο κάντε κλικ εδώ ( Κοινοποίηση μισθολογικών διατάξεων και πρόσθετες οδηγίες για την υλοποίηση των διατάξεων του ενιαίου μισθολογίου.)

Δημήτρης Μπράτης


Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012

Γ. Μπαμπινιώτης προς τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:

Αισθάνομαι την ανάγκη ως πανεπιστημιακός δάσκαλος να επικοινωνήσω με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων τής Εκπαίδευσης και να σάς σφίξω νοερά το χέρι, λέγοντας ένα μεγάλο «ευχαριστώ» γι’ αυτά που εν μέσω πρωτόγνωρων δυσμενών συνθηκών προσφέρετε στα αγόρια και τα κορίτσια των σχολείων και των πανεπιστημίων τής πατρίδας μας.


Η ελληνική οικογένεια κατανοεί, εκτιμά και τιμά σιωπηρά αυτή την προσφορά και την ηθική στήριξη που παρέχει στα παιδιά μας ο Έλληνας δάσκαλος τις δύσκολες αυτές ώρες, όταν μάλιστα έχει υποστεί μεγάλη μείωση των αποδοχών του, που ούτως ή άλλως δεν υπήρξαν ποτέ ανάλογες τής προσφοράς του.
Είμαστε πολλοί όσοι πιστεύουμε ότι η παιδεία που δίδεται στα παιδιά μας, μέσα από τη γνώση και την καλλιέργεια τής ψυχής τους, είναι ο μόνος σίγουρος δρόμος για μια ουσιαστική ανάκαμψη από τη γενικότερη κρίση που μαστίζει τη χώρα μας, γι’ αυτό και το έργο σας είναι πραγματικά πολύτιμο και η προσφορά σας ανεκτίμητη.
Είναι μαζί σας η σκέψη, η εκτίμηση και η ευγνωμοσύνη μας.

Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ESOS: Το μήνυμα ο κ. Μπαμπινιώτης το υπογράφει ως Καθηγητής και όχι ως υπουργός Παιδείας.

Σάββατο 10 Μαρτίου 2012

Αυλαία με ΜΑΤ, δακρυγόνα και προσαγωγές στη σύνοδο των πρυτάνεων

Με ΜΑΤ, δακρυγόνα και προσαγωγές ξεκίνησε η 69η Σύνοδος των Πρυτάνεων των Ελληνικών Πανεπιστημίων στην πόλη των Ιωαννίνων.
Μία ώρα περίπου μετά την προγραμματισμένη έναρξη της Σύνοδου, έξω από την είσοδο του ξενοδοχείου όπου διεξάγονταν, εκτυλίσσονταν μάχη σώμα με σώμα μεταξύ δυνάμεων των ΜΑΤ και διαδηλωτών.

Στον όγκο των 100 περίπου ατόμων, εκτός από εκπροσώπους των συλλόγων καθηγητών, εργαζομένων και φοιτητών βρίσκονταν και αρκετά άλλα άτομα που προσπάθησαν να περάσουν τις δυνάμεις των ΜΑΤ για να διέλθουν στον χώρο της Συνόδου.
Οι αστυνομικοί απάντησαν με δακρυγόνα, ακολούθησε μάχη και ανθρωποκυνηγητό στους γύρω δρόμους ενώ εκτινάσσονταν πέτρες και λοστάρια προς την πλευρά των ανδρών των ΜΑΤ.
Το κυνηγητό έφτασε μέχρι το πάρκο Κατσάρη, ενώ κατά τη διάρκεια των επεισοδίων έγιναν τουλάχιστον δύο προσαγωγές.
Η διαδήλωση από τις 4.30 περίπου το απόγευμα βρισκόταν σε παράδρομο απέναντι από το ξενοδοχείο, με τις αστυνομικές δυνάμεις να φρουρούν και τις δύο πλευρές. Οι εκπρόσωποι των Συλλόγων καθηγητών, εργαζομένων και φοιτητών ζήτησαν την απομάκρυνση των αστυνομικών δυνάμεων και έπειτα από συνεννόηση συμφωνήθηκε να μετακινηθεί το «μπλόκο» των αστυνομικών πιο κοντά στην είσοδο του ξενοδοχείου.
Εκεί φάνηκαν οι διαθέσεις και οι εκπρόσωποι των συλλόγων προσπάθησαν να απομακρυνθούν. Κατά την διάρκεια των επεισοδίων υπήρξαν και μικροτραυματισμοί.

Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΧΑΛΑΤΣΗ από την Ελευθερία

Γ.ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Δεν μπορεί ως δεύτερη γλώσσα να προωθείται μόνο η Αγγλική .

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

«Δεν μπορεί ως δεύτερη γλώσσα- μετά τη μητρική- να προωθείται μόνο η Αγγλική, όση δύναμη και αν έχει αυτή διεθνώς» είπε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτης, στην εκδήλωση για την υπογραφή της χάρτας συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και του Goethe-Institut.


«Είναι λάθος ως πολιτική, ως σύλληψη, ως παιδεία και ως πολιτισμός να μην έχεις προσέγγιση σε αυτές τις μεγάλες γλώσσες, όπως είναι η Γερμανική, η Γαλλική, η Ιταλική, η Ισπανική» ξεκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας και υπογράμμισε: « Εμάς μας ενδιαφέρουν και κάποιες άλλες γλώσσες και για αυτό το λόγο δημιουργήσαμε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών το τμήμα Τουρκικών σπουδών. Αυτό δεν μπορεί να γίνει στα μικρά σχολεία, στο πλαίσιο της τριετούς διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας, αλλά ίσως η λύση θα ήταν η δημιουργία “Σχολείων Γλωσσών”, τα οποία θα έχουν το γενικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα θα έχουν ενισχυμένη- και ως επιλογή και ως αριθμό ωρών και ως μέθοδο διδασκαλίας και ως εργαστήρια και ως πολιτισμική σχέση- τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας».
Ο κ. Μπαμπινιώτης, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η υπογραφή της χάρτας συνεργασίας είναι πολύ σημαντική, καθώς μέσω των προγραμμάτων επιμόρφωσης και των υποτροφιών για τους καθηγητές της Γερμανικής Γλώσσας, βελτιώνει το επίπεδο διδασκαλίας της Γερμανικής Γλώσσας στα Ελληνικά σχολεία.
περισσότερα...

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Διπλασιάζονται οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών-Μειώνονται στο ήμισυ οι διορισμοί αναπληρωτών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ένα ποσοστό από 5% έως 7% αναπληρωτών επί των εκατόν εβδομήντα χιλιάδων υπηρετούντων μονίμων εκπαιδευτικών καλύπτει τα κενά που προκύπτουν από άδειες παντός είδους -ασθένειες, λοχείες ή οτιδήποτε άλλο- αλλά βεβαίως μπορεί να προκύψει και από προβλήματα άλλου είδους, όπως παραιτήσεις, απολύσεις μέσα στο τρέχον σχολικό έτος, σύμφωνα με τα όσα είπε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου,απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ Νικολάου Παπακωνσταντίνου σχετικά με τους διοριστέους μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008 και μέσω προϋπηρεσίας (40%).
περισσότερα...

Υπέρ της αξιολόγησης επί της αρχής στην εκπαίδευση οι Σχολικοί Σύμβουλοι αλλά υπό προυποθέσεις.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Yπέρ της αξιολόγησης επί της αρχής στην εκπαίδευση είναι οι σχολικοί Σύμβουλοι, σύμφωνα με απόφαση που ελήφθη στη Γενική Συνέλευσή τους. Ωστόσο, τονίζεται στην απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, επιφυλάσσεται να διαμορφώσει κάτω από ποιους όρους και προϋποθέσεις είναι δυνατή και να τις διατυπώσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, εφ’ όσον κληθεί επίσημα από αυτήν.
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ Της ΓΣ

Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

«Δεν μας υποκινούν, έχουμε κρίση»

http://www.agon.gr/news

Την ίδια μέρα που η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου άλλαξε την τακτική της απέναντι στους μαθητές που μούντζωσαν τους επίσημους στην παρέλαση της 21ης Φεβρουαρίου στα Γιάννενα, χαρακτηρίζοντας «λάθος» την αρχική της απόφαση να ζητήσει ευθύνες από τη σχολική κοινότητα, επέλεξαν να απαντήσουν και οι… αυτουργοί.

Οι μαθητές του 4ου λυκείου Ιωαννίνων σε ανακοίνωσή τους, λένε ότι «έχουν και κριτική αντίληψη και το δικό τους τρόπο αντίδρασης» καθώς και ότι δεν είναι ξένοι με αυτό που συμβαίνει γύρω τους. «Όλοι οι μαθητές γινόμαστε αποδέκτες της γενικότερης κρίσης που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία. Αυτό που αντικρίζει ο καθένας είναι η οικονομική δυσπραγία, τα αδιέξοδα, η ολοκληρωτική αλλαγή του τρόπου ζωής των Ελλήνων εξαιτίας της ύφεσης, καθώς και μιας γενικευμένης ανασφάλειας για το τι πρόκειται να συμβεί» λένε σε μια ανακοίνωση αρκετά… ενηλικιωμένη.Επισημαίνουν ότι γίνονται και αυτοί αποδέκτες της πίεσης που αντιμετωπίζουν οι γονείς τους (κάτι που είναι αδιαμφισβήτητο), θεωρούν όμως και ότι βιώνουν τις επιπτώσεις και στη σχολική καθημερινότητα: «Το εκπαιδευτικό σύστημα παραπαίει εξαιτίας της αχαρακτήριστης έλλειψης υλικοτεχνικών υποδομών και καταρτισμένου προσωπικού. Οι ίδιοι οι μαθητές βλέπουν το μέλλον τους να επισκιάζεται από τα διογκωμένα προβλήματα –που άλλοι προκάλεσαν- διαπιστώνουν πως τα οράματα και οι φιλοδοξίες τους υποθηκεύονται από τις καθόλου συμφέρουσες για τους Έλληνες δανειακές συμβάσεις και το διαρκώς αυξανόμενο φάσμα της ανεργίας».

Όσο για το «βραβείο ανοιχτής παλάμης» τονίζουν ότι απευθυνόταν αποκλειστικά στην πολιτική ηγεσία «και όχι τους ένστολους των ενόπλων δυνάμεων» καθώς και ότι ήταν μια «αυθόρμητη αντίδραση παρακινημένη από τον παρορμητισμό». Αρνούνται ότι είναι υποκινούμενοι από κομματικές νεολαίες ή εκπαιδευτικούς και λένε ότι η χειρονομία τους «αποσκοπούσε στον προβληματισμό και την αφύπνιση όλων και η οποία καταδεικνύει την επαναστατικότητα, το θυμό και την αγανάκτηση των νέων». Τέλος, οι μαθητές υποστηρίζουν ότι «δεν είναι δυνατό να διδάσκουν τη δημοκρατία εκείνοι που επιτρέπουν να διαγράφεται από τη Βουλή όποιος βουλευτής αντιτίθεται στις προτάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης» και παραθέτουν Μπρεχτ: «Αυτοί που μας πήραν το βιβλίο, μας κατηγόρησαν γιατί είμαστε αδιάβαστοι!».

«Λάθος»

Η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου στη χθεσινή της παρέμβαση τόνισε: «Σε μια εποχή, που η ζωή σε κάθε οικογένεια αλλάζει δραματικά και τα νέα παιδιά δεν βλέπουν ελπίδα και προοπτική, είναι κατανοητό να υπάρχει οργή και θυμός. Με οργή, θυμό, αλλά πέρα από τους κανόνες συμπεριφοράς της κοινωνίας μας, εκφράστηκαν και οι μαθητές στα Γιάννενα, προσφάτως, στην παρέλαση. Εν θερμώ αντέδρασα και εγώ απέναντι στο γεγονός ως υπουργός Παιδείας. Λάθος!»

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΝΤΙΚΟΣ



Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012

Κανόνες αντιμετώπισης βίας και εκφοβισμού στα σχολεία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:

Το προαύλιο δεν είναι απλά ένας χώρος για παιχνίδι. Είναι μια μικρή κοινωνία. Κι εκεί τα παιδιά, μακριά από τα όρια της οικογένειας και το αυστηρό πλαίσιο της τάξης, μπορεί να δείξουν το πιο σκληρό πρόσωπό τους. Όχι γιατί τα παιδιά είναι σκληρά. Αλλά γιατί δεν έχουν αναπτύξει ακόμα τις κοινωνικές δεξιότητες των μεγάλων, γιατί δεν έχουν ακόμα ξεκάθαρη αντίληψη του τι είναι σωστό και τι λάθος ή γιατί, πολύ απλά, θέλουν να δοκιμάσουν τη δύναμή τους. Και γι' αυτό η καθοδήγηση από γονείς και εκπαιδευτικούς θεωρείται πολύτιμη.


Επιθετικότητα
Από τις πρώτες κιόλας τάξεις του δημοτικού ένα στα πέντε παιδιά περίπου (κυρίως αγόρια) παρουσιάζουν επιθετικότητα, καθώς προσπαθούν να επιβάλλουν τα «θέλω» τους. Κάθε παιδί λοιπόν μπορεί κάποια στιγμή να εκφράσει, για τον έναν ή τον άλλο λόγο, επιθετικότητα. Όχι μόνο για λόγους κυριαρχίας αλλά και για λόγους άμυνας. Η ανησυχία, ωστόσο, δεν πρέπει ν' αφορά μόνο τους γονείς των παιδιών που πέφτουν θύματα βίας ή εκφοβισμού. Πρέπει ν' αφορά και τους γονείς των παιδιών που επιδεικνύουν επιθετική συμπεριφορά.
Τι πρέπει να κάνεις:
• Δώσε το καλό παράδειγμα στις σχέσεις σου με τους συγγενείς, το σύντροφό σου, τους φίλους σου, αποφεύγοντας κάθε μορφή βίας, ακόμα και τη λεκτική.
• Μην επιτρέπεις καμία μορφή βίας μέσα στο σπίτι ανάμεσα στα αδερφάκια.
• Παρότρυνε τα μέλη της οικογένειας να μάθουν να παίρνουν σειρά, να μοιράζονται τα πράγματά τους, να συμμετέχουν στις δουλειές του σπιτιού, ανεξάρτητα από το φύλο τους.
• Άφησε στο σπίτι κάποιο περιθώριο εξουσίας στο παιδί. Έτσι, θα αισθάνεται μικρότερη ανάγκη ν' ασκεί εξουσία στ' άλλα παιδιά.
• Έλεγξε το τηλεοπτικό πρόγραμμα που βλέπουν και τα βιντεοπαιχνίδια που παίζουν τα παιδιά, εξαιρώντας εκείνα με σκηνές βίας.
• Ευαισθητοποίησε το παιδί σου απέναντι σε άτομα που είναι σε θέση αδυναμίας, π.χ. άτομο με αναπηρία ή παιδί που έχει χτυπήσει, παροτρύνοντάς το να βοηθάει όπου μπορεί.
• Όταν το παιδί σου έρχεται αντιμέτωπο με αρνητικά συναισθήματα όπως θυμός, παρότρυνέ το να συζητάει μαζί σου γι' αυτά, έτσι ώστε να μάθει να τα εκτονώνει χωρίς να καταφεύγει στη βία.
• Αν είσαι μάρτυρας διαπληκτισμού, δώσε συμπαράσταση στο θύμα, ακόμα κι αν δεν είναι το παιδί σου.
• Είναι επίσης σημαντικό το παιδί που πέφτει θύμα βίας ή εκφοβισμού να μιλά γι' αυτό στους γονείς ή στον εκπαιδευτικό (συνήθως όμως δεν το κάνει). Είναι σημαντικό να καταλάβει ότι πρέπει να εμπιστεύεται αυτά τα πρόσωπα.
Αποκλεισμός
Τι πρέπει να ξέρεις:
Τα παιδιά έχουν την τάση να ενοχλούν, να καταπιέζουν και να απορρίπτουν οποιοδήποτε παιδί αντιλαμβάνονται πως για κάποιο λόγο είναι σε θέση αδυναμίας. Συνήθως, την αρχή κάνει ένα παιδί που έχει τη θέση του αρχηγού στην ομάδα και οι άλλοι το ακολουθούν ή αποδέχονται τη συμπεριφορά του.
Ακόμα και τα κορίτσια, που σπάνια εκφράζουν επιθετικότητα με τη μορφή φυσικής βίας, μπορεί να είναι σκληρά, πληγώνοντας τους άλλους με τα λόγια ή ένα περιφρονητικό βλέμμα ή απλώς γυρνώντας την πλάτη τους.
Να θυμάσαι ότι επειδή το παιδί ίσως δεν σου πει ότι έχει πέσει θύμα αποκλεισμού ή εκφοβισμού, είναι σημαντικό να μπορείς να αναγνωρίσεις τα σημάδια, ιδιαίτερα αν έχεις παρατηρήσει ότι ξαφνικά απομονώνεται και προτιμά να παίζει μόνο του, δείχνει αγχωμένο κι άκεφο κάθε πρωί πριν φύγει για το σχολείο, βρίσκει δικαιολογίες για να μην πάει σχολείο, είναι οξύθυμο ή νευρικό.
Τι πρέπει να κάνεις:
• Ν' αποφύγεις μια δραστική επέμβαση όπως αλλαγή σχολείου ή απειλητικό τόνο απέναντι στα άλλα παιδιά.
• Να ενημερώσεις τον εκπαιδευτικό και να συζητήσεις μαζί του για το αν πραγματικά υπάρχει πρόβλημα.
• Να το μάθεις πώς να βάζει μόνο του όρια στη συμπεριφορά των άλλων, όταν το ενοχλούν, με φράσεις όπως: «Άσε με ήσυχο» ή «Μην με ενοχλείς».
• Να ενισχύσεις τις φιλίες του με παιδιά από το σχολείο, φέρνοντάς τα πιο συχνά σε επαφή εκτός σχολείου.
• Να βοηθήσεις το παιδί σου να καταλάβει ότι δεν πειράζει αν δεν κερδίζει την αποδοχή όλων.
• Να το ενθαρρύνεις ν' αποδεχτεί τις διαφορές ή τις ιδιαιτερότητές του και να καταλάβει ότι η μοναδικότητα του καθενός είναι ένα στοιχείο που του δίνει αξία.
• Να το ενθαρρύνεις να κάνει φίλους από διαφορετικούς κύκλους (οικογενειακοί φίλοι, γείτονες, συγγενικό περιβάλλον, κ.λπ.) κι όχι μόνο από το σχολείο.
• Να φροντίσεις να ξεκινήσει ένα ομαδικό σπορ, έτσι ώστε να νιώσει πώς είναι να είναι ενσωματωμένο σε ομάδα.
Υποψήφια θύματα αποκλεισμού μπορεί να είναι:
οποιοδήποτε παιδί με κάποια ιδιαιτερότητα, που το διαφοροποιεί έστω και λίγο από τα υπόλοιπα, π.χ. πολύ ψηλό ή πολύ κοντό, παχύ, με γυαλιά, ξενικής καταγωγής, πολύ καλός ή πολύ αδύνατος μαθητής κ.λπ.
παιδιά ευαίσθητα που αντιδρούν στα πειράγματα πιο έντονα, π.χ. θυμώνουν, κλαίνε, ή απομονώνονται.
παιδιά με χαμηλή αυτοπεποίθηση, ντροπαλά ή εσωστρεφή.

Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

«Αδιάβαστοι» οι Eλληνες γονείς

Δεν γνωρίζουν τους κινδύνους του Iντερνετ

Της Νελλης Aμπραβανελ

Πόσοι γονείς γνωρίζουν αλήθεια το «είδος» της χρήσης του Ιντερνετ που κάνει το παιδί τους; Ποιοι έφηβοι «εθίζονται» περισσότερο στο Ιντερνετ και γιατί; Τι ρόλο παίζει το Facebook; Την Τρίτη 7/2 η Ελλάδα, μαζί με άλλες 73 χώρες, συμμετείχαν στην Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Ο εορτασμός, που έφερε την οργανωτική επιμέλεια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, έγινε αφορμή για τη δημοσιοποίηση ερευνών με θέμα τη χρήση του Διαδικτύου από Ελληνες εφήβους και παιδιά το 2011.

Από την έρευνα του Πανευρωπαϊκού Δικτύου EU Kids Online που υλοποιείται στο πλαίσιο του Safer Internet της Ε.Ε., αποκαλύπτεται ότι μόνο το 6% των Ελλήνων γονέων δείχνουν να γνωρίζουν ότι τα παιδιά τους έχουν δει επιβλαβές γι’ αυτά περιεχόμενο, ενώ το ποσοστό των παιδιών που παραδέχεται πως έχει ενοχληθεί ή νιώσει άσχημα για κάτι που είδε στο Διαδίκτυο αγγίζει το 10%. Οσο για το κατά πόσον πιστεύουν οι γονείς ότι τα παιδιά τους έχουν υποστεί διαδικτυακό bullying (παρενόχληση), η Ελλάδα έχει από τα υψηλότερα ποσοστά άγνοιας (79%) μαζί με την Κύπρο, την Ιταλία, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία.

Από την ίδια έρευνα προκύπτει μια θετική αντιμετώπιση της ενεργού διαμεσολάβησης των γονέων (συζήτηση, κοινές δραστηριότητες, καθοδήγηση) με το 92% των γονέων και το 87% των παιδιών στην Ελλάδα να συμφωνούν στο ότι πρέπει να τίθενται κάποια όρια. Λιγότερο αποτελεσματική φαίνεται να είναι η μέθοδος «monitoring» που αφορά στον «κατασκοπευτικό» έλεγχο του υπολογιστή από τους γονείς. Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι μόνο 17% των παιδιών στην Ελλάδα θα ήθελαν οι γονείς τους να ασχολούνται περισσότερο με τις διαδικτυακές δραστηριότητές τους, σε αντίθεση με 70% των γονέων που νιώθουν ότι δεν κάνουν αρκετά πράγματα σε σχέση με το παιδί τους και το Διαδίκτυο.

Οι ειδικοί

Από το 2007, η Μονάδα Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής Παν. Αθηνών, Νοσ. Παίδων «Π. & Α. Κυριακού», δέχεται εφήβους με ζητούμενο την αντιμετώπιση της υπερβολικής χρήσης του Διαδικτύου. Η πιο πρόσφατη έρευνα της ΜΕΥ σε εφήβους 15-16 ετών (2010) δείχνει αύξηση τόσο στο ποσοστό της υπερβολικής χρήσης (από 1% το 2007 στο 2,5%), όσο και στο ποσοστό στην οριακή χρήση (από 12,8% το 2007 σε 20%). Κι ενώ πριν από τέσσερα χρόνια τα αγόρια χρησιμοποιούσαν περισσότερο το Διαδίκτυο από τα κορίτσια και τα παιχνίδια αποτελούσαν την κύρια αιτία που μπορούσε να οδηγήσει σε εθισμό, τώρα υπάρχει... ισότητα στα δύο φύλα, με βασικότερη αιτία που μπορεί να οδηγήσει στην εξάρτηση τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης...